HennyBimUSA.reismee.nl

Moab - Page

Weer een verslag van 2 dagen, want gisterenavond was ik te moe om nog iets te schrijven.

Gisterenmorgen heel vroeg wakker en Bim lag nog lekker te slapen.

Ik ben gaan wandelen rond de "camping".

Vlakbij gaat een brug over de Colorado rivier, erg mooi om hier te lopen. De rivier die tussen de hoge steile rotswanden loopt.

Toen ik terugkwam, was Bim al wakker en gingen we meteen op weg naar Canyonlands NP, hier was ik nog nooit geweest.

We zijn eerst nar het eindpunt gereden en van daaruit terug, om bij de Long canyon Road af te slaan, maar daarover later meer.....
Eerste stop was bij de Schafer trail overlook, deze weg is een slingerweg met haarspeldbochten naar het dal van de canyon, deze weg wordt aangeraden om niet met een gewone auto te doen maar met een 4x4 en met high clearence, zodat je niet in de kuilen en op rosten vast komt te zitten.Jammer, ik zou hem graag rijden.

Het eindpunt is de Grand View Overlook en hier hebben we heel veel foto's gemaakt, wat een prachtige uitzichten hier, je kunt kilometers ver kijken.

Volgende stop was Mesa Arch, een grote boog, waar je doorheen kon kijken, zo de diepte in...erg mooi.

Hierna op weg naar huis, via een dirtroad, de Long Canyon Road. Het begin was nog goed te doen, gewoon beetje een gravelweg...maar al gauw ging het steil naar beneden en geen gravel meer, maar losse stenen,grote rotsen, haarspeldbochten...fun !

Op een gegeven moment een enorme rotsblok die de doorgang leek te blokkeren, maar ik had al gelezen dat je makkelijk onderdoor kunt, maar niet dat je echt wel even goed moet kijken welk spoor je neemt.

Maar alles ging prima, ook de rest van de weg...uiteindelijk zagen we de verharde weg weer en moesten we alleen nog zo'n 200 meter door los zand met hier en daar een rots. Toen ineens kreeg ik in het display een band te zien met streepjes eronder...eenmaal op de weg weer een melding, maar nu van de band linksvoor...geen druk meer! Uitgestapt en ja hoor een platte !!!
Boekje van de auto erbij gepakt en ja....reserveband hing onder de auto...Inmiddels waren 2 auto's gestopt en in de 2e auto zat "Jim" , hij heeft me geholpen en binnen een kwartiertje hadden we de reserveband erop liggen, Thnks Jim !!

"s Avonds wilde we gaan eten bij Pizza Hut, maar die was gesloten, dus hebben we maar beide een hotdog gegeten van 7-Eleven met een beker koffie. Dit hebben we gedaan zittend op een stoepje bij het tankstation, was een erg gezellig moment en het smaakte heerkijk !!!
Daarna lekker gaan slapen.

Vanmorgen ben ik om 08.00 naar een verhuurmaatschappij gegaan om de band te laten maken en de reserveband weer op zijn plaats te laten plaatsen.

Om 10.00 was ik terug en had Bim de koffers al klaarstaan om te vertrekken richting Page in Arizona.

Eerst gingen we nog wel lamgs 7-Eleven om beide een koffie te nemen, Bim een X-large, zo lekker vind ze de koffie, of in eider geval ook de creamer die er staat om erin te doen, allerlei smaken en zoveel je maar wil.

Vandaag was een lange reisdag, met 2 bezienswaardigheden onderweg, eerst de Moki Dugway een steile gravelweg, die we zowel omhaag als omlaag hebben gedaan.

En daarna Monument Valley.

Eenmaal aangekomen in Page, ingecheckt in Page Boy motel en zijn we even gaan zwemmen, erg koud water en helaas geen hot tub aanwezig.

Daarna met zonsondergang even naar Lake Powell gereden en naar de Glenn Canyon dam, om meteen door te rijden naar Walmart om een paar dingen te kopen.

Bij Pizza Hut gegeten, niet eens alles opgekregen deze keer...dat wil wat zeggen als wij beide niet alles naar binnen werken haha.

Nu gaan we slapen, morgen Antelope Canyon en Hoseshoe Bend en dan op weg naar Tuba City.

Huib

Wat een leuke verhalen en foto's Henny en bom, zo te zien amuseren jullie je kostelijk, nog een verdere prettige vakantie

Ger

Prachtige foto's en je kunt heel beeldend schrijven Hennie! Tot de volgende keer!

Marga

mmmmmm....pizza!

Er komt variatie in het menu en voor de rest blijven het mooie foto's en een goed verhaal erbij van jullie avontuur.

marlou wevers

Dankjewel voor het mooie verslag, geweldig !!

Frans Cox

Waar moet ik beginnen?