HennyBimUSA.reismee.nl

Capitol Reef NP - Goblin SP - Little Wild Horse Canyon

Vanmorgen zijn we om 08.00 opgestaan en meteen naar het ontbijt gegaan in het hotel, we dachten dat we staand moesten gaan ontbijten, maar er bleek nog een ontbijtzaaltje te zijn aan de andere kant van de gang.

Lekkere kop koffie met vers geroosterd brood, lekker begin van de dag. Na het ontbijt heb ik even met Carmen gebeld via Whatsapp, erg fijn om haar te horen. Zij aan de friet, wij net het ontbijt achter de kiezen...grappig.

Nadat we de koffers hadden ingepakt zijn we meteen gaan rijden.

Na een paar kilometer zaten we al in Capitol Reef park, daar ben ik een wandeling gaan doen naar de Hickman Bridge, Bim bleef bij het riviertje zitten en in de auto met airco wat dingen doen op de tablet. We hadden eigenlijk 2 wandelingen gepland staan, maar het leek ons, na goed overleg, een beter idee om Bim er maar eentje te laten doen en dan ook de minst zware, maar zoals de foto's verderop tonen , niet de minst mooie !

Na een klein uurtje was ik terug en zijn we richting Goblin State Park gereden, waar een heleboel "goblins"staan, allerlei stenen in rare vormen. hier hebben we lekker doorheen gelopen en veel foto's gemaakt.

Maar door de hitte konden we het niet al te lang uithouden...Bim was liever nog langer gebleven. Is ook erg leuk om hier te klimmen en te klauteren, een ware speeltuin voor kinderen (en volwassenen).

Na een kleine 12 kilometer kwamen we aan bij het begin van de wandeling Little Wild Horse Canyon, een wandeling naar en door een zgn. slot-canyon, een "sleuf" die gevormd is in duizenden jaren door wind en water wat er doorheen heeft gestroomd. Deze wandeling was redelijk zwaar, mat name door de hitte, maar gelukkig hadden we ook veel plekken met schaduw waar het heerlijk even uitrusten was.

Onderweg kwamen we nog wel wat mensen tegen en allemaal super aardig en we hebben ook tijd genomen om praatjes te maken.Op een gegeven moment zijn we omgekeerd en waren de wanden zo dicht tegen elkaar dat we er maar net tussendoor konden.
Eenmaal weer vlakbij de auto zagen we 3 mannen die een andere man ondersteunde, het bleek Michael te zijn een man waar we mee hadden staan kletsen, hij was gevallen en kon bijna niet meer lopen. Bim had hem een washandje gegeven met ijsblokjes erin uit onze koelbox...deze heeft ie nu nog, dus moeten we binnenkort nog eens terug om die op te halen haha.
Na een uurtje rijden kwamen we aan bij het hotel en bleek dat we leuke buren hadden...Burger King. Hier hebben we lekker gegeten en daarna even in de Spa gelegen in het hotel.

Nu net gedoucht en gaan we nu dadelijk nog even snel een Ice Frappucino halen bij onze "buren".

Helen Tent

Klinkt als een fantastische dag!

Ger

Jullie kunnen terugkijken op een fijne dag!

marlou wevers

Prachtige omgeving echt schitterend, Bimke nog even voor verpleegster moeten spelen, tja zoiets kan gebeuren hé.
Fijn dat jullie genoten hebben van deze fantastische dag !!