HennyBimUSA.reismee.nl

Las Vegas dag 2

Allereerst nog een update over gisterenavond:

We hadden om 23.00 onze gratis helicoptervlucht (via het MyVegas-spel) over de Strip. Om 22.10 kwam een shuttlebus ons ophalen voor ons hotel en werden we naar Maverick gebrecht, dit bedrijf verzorgde de vlucht, daar aangekomen kregen we zelfs champagne (of toch gewoon cider ??). Om 23.00 precies gingen we na wat instructies de lucht in. Voor allebei was dit de eerste keer in een helicopter en dan meteen over Las Vegas...wauw wat een ervaring is dat !!!

Na afloop konden we nog 2 gratis foto's ophalen die we ook via MyVegas hadden.

Vandaag vroeg wakker en meteen onze jaccuzi ingedoken, hierna uitgechecked en richting Valley of Fire National park te rijden, zo'n uurtje ten noorden van Las Vegas. maar eerst een ontbijt-stop gemaakt bij Subway, daar beide een heerlijk broodje gegeten en omdat het zo lekker was, hebben we er nog eentje samen gedeeld.

Aangekomen in VOF meteen een stop gemaakt bij de zogenaamde Beehive's, rotsen in de vorm van bijenkorven. Pffft wat een hitte, de auto gaf aan 111°F (44°C).

Toen doorgereden naar White domes , een wandeltrail van 1.25 mijl. Bim wilde het wel proberen en als het niet zou gaan zouden we omkeren. De wandeling begint met een flinke afdaling door los zand en eenmaal onder aangekomen wist bim al dat ze dezelfde weg terug niet aan zou kunnen, dus waren we genoodzaakt om het rondje helemaal te gaan doen. een stukje verder kwamen we een puffende en zwettende vrouw tegen die in de schaduw zat, ze had ogegeven en ging terug, te heet en te zwaar.

Wij gingen verder en genoten van het uitzicht en kwamen door een slot-canyon waar het eindelijk een beetje frisser was, hier even gezeten en toen verder.

Vervolgens ging het langzaam omhoog en ook hier weer mooie uitzichten van rotsformaties in schitterende vormen en kleuren, waarschijnlijk zag Bim zowieso alle kleuren van de vermoeidheid.Na heel wat kreunen en steunen kwamen we weer bij de auto aan. Bim kan trots zijn op deze prestatie !

Vervolgens naar de parkeerplaats van de Fire Wave trail gereden, Bim ging even liggen op de achterbank van de auto (auto stationair laten lopen en airco aan) en ik ging de trail lopen, want hier had ik foto's van gezien en dit wilde ik echt eens zelf zien. Schitterende trail, wat een uitzichten en kleuren, niet te beschrijven.

Bovendien had ik de hele route voor mezelf...logisch, welke gek gaat dit lopen met deze hitte....zonder water echt niet te doen.

Na deze wandelng naar Elephant Rock gereden, ondanks haar vermoeidheid wilde Bim deze perse zien, na een korte wandeling van een kwartiertje, viel het haar zwaar tegen, ze had de slurf veel groter verwacht....verder geen commentaar haha.

Na lekker Elvis luisteren in de auto, terug in Las Vegas meteen inchecken in Hotel Luxor aan de strip, mooie kamer in de tower, eigenlijk hadden we via MyVegas een gratis kamer in de piramide, maar gelukkig kregen we een tower-room, deze zijn nieuwer en mooier. Even douchen en toen naar het buffet van Monte Carlo, ook weer gratis via MyVegas. Hier hebben we heerlijk gegeten, wat een keuze. Er lagen breadsticks en ik vroeg aan Bim of er kaas op zou zitten, Bim vroeg dit aan iemand achte het buffet en ja er zat iets van parmezaanse kaas op , maar de chefkok had dit gehoord en beloofde Bim dat ze er speciaal voor ons gingen maken zonder kaas...hoezo service....zowieso zijn de amerikanen erg vriendelijk en service-gericht, soms zelfs tot het overdrevene toe, maar kunnen wij in Europa nog iets van leren.

We waren kapot en wilde zo snel mogelijk terug naar ons hotel, dit ligt 3 hotels verder....je zou zeggen dat dat dan snel gaat, echter in Las Vegas niet ! Je bent zo veel tijd kwijt met van het ene hotel lopen naar het andere, niet normaal. Of je buitenom loopt of binnendoor je komt altijd hindernissen tegen, geen oversteekplaats,ja via een loopbrug en dan vervolgens kom je in een hotel....casino dus waar het een doolhof is en je bijna de weg naar het volgende hotel/uitgnag bijna niet kunt vinden, alles is zo gemaakt dat je zo lang mogelijk in de casino's blijft.

Op de kamer ging het licht snel uit.....

Anita

Wow, dat ziet er supervet uit in die helikopter! Wat een ervaring. En knap dat jullie in de Valley of Fire nog een trail (of 2) hebben gedaan. Als het bij ons straks ook zo heet is, wordt het de de auto even uit, foto en snel er weer in...

Ger

Wat ben ik blij dat wij destijds niet van die hoge temperaturen hadden! En wat was het daar mooi...al die prachtige kleuren, dat is gewoon niet vast te leggen op een foto....

marlou wevers

Geweldig Henny , mooi hoe je alles beschrijft, echt fantastisch dat je daar te tijd nog voor neemd. Het is dus echt genieten daar en Bimke is toch wel een sterke Bikkel als ik dit allemaal lees hoor, respect voor haar. Geniet maar lekker samen van jullie droomreis XXX

Lelia

Geweldig avontuur!